„Last Call Mixtape” od Osqara już dostępny

Udostępnij
fot. materiały prasowe

OSQAR prezentuje swój pierwszy długogrający materiał w Def Jam Recordings Poland, będący zwiastunem przed debiutem w legendarnej wytwórni. Mixtape jest już dostępny na wszystkich platformach streamingowych oraz na stronie defjam.pl.

Album jest osadzony w różnych etapach mojego życia, więc mimo tego, że nie ma ściśle określonego konceptu to da się mniej lub bardziej wyłapać związki, nawiązania i podstawową chronologię. W zamyśle bardzo spontaniczny (stąd pomysł na tytuł), w rzeczywistości dopracowywany przez dłuższy czas, tak żeby na 100% wyglądało to i brzmiało tak ja to widziałem w tamtym czasie. Moment, w którym dokończyłem ostatni aranż był tym, w którym na serio uwierzyłem w to co robię i tym, w którym zdałem sobie sprawę, że dopiero się rozgrzewam.

– mówi OSQAR o albumie

Na LAST CALL MIXTAPE znajdziemy kilkanaście świeżych utworów, nagranych na przełomie ostatniego roku, nieoczywiste połączenia, przekrój emocji i różnorodność stylistyczna, spajającą się w jedną, zaskakującą całość, ukazująca różne wizję młodego artysty. Od nowych brzmień, po energetyczne trapowe hity czy bardziej oldskulowe inspiracje, aż po lovesongi.

Produkcją mixtape’u zajęła się aktualna topka producentów w Polsce SHDØW, Hubi, lohleq, papablessbeatz, lot808, serafin, bully czy PSR. Gościnną zwrotkę do utworu XL dograła MARTI.

Razem z premierą mixtape’u na kanale YouTube młodego artysty pojawiło się video do utworu „Gubię słowa”, które powstało spontanicznie podczas nagrywania zupełnie innego klipu, gdzie ekipa filmowa RedMoon.Crew, pod koniec zdjęć postanowiła dać Oskarowi zadanie odnalezienia ukrytej rzeczy – kamery, znając jego przypadłość do ich gubienia – sprawdźcie, czy udało się to Oskarowi.

Limitowany krążek OSQARa – LAST CALL MIXTAPE, został wydany w digipacku autorstwa Maddoga, ze zdjęciami Janka Ruchniewicza. Album można zdobyć tylko na stronie defjam.pl, gdzie będzie on dodawany do zamówień w sklepie gratis – to jedyna szansa by stać posiadaczem kolekcjonerskiego wydania.  

Album promowało 5 singli „Chcę być sobą”, „Diamentowy Chain”, Nie znam OSQARA”, „W Tobie się zabujałem” oraz „Gubię słowa”, poniżej znajdziecie trackiste oraz krótkie wypowiedzi Oskara o utworach:

1. Biel (prod. Lot808) – „Numer opisuje relacje z narkotykami dzisiejszego społeczeństwa, którego nie czuję się częścią. Odpowiadając na pytanie ,,czym jest samara mówię – Samarą Morgan z serii the Ring”, a nie woreczkiem, z którego sypie się kokainę, a podejrzewam, że odpowiedzi ludzi zapytanych na wspomnianych w utworze ulicach Mazowieckiej i Niepolda byłyby odwrotnie. ,,Wiem jak Cię zażyć” to gra słów, którą można interpretować dwojako. Albo jako bezpośredni zwrot do kokainy, lub innego dragu, który odbiorca w tym momencie spersonifikuje, albo „zażyć” jako zaszachować. Obie te interpretacje mają jednak jednego odbiorcę, bo jeśli rozumiesz pierwszy wers jako personalny zwrot do narkotyku, to jesteś adresatem jego prawdziwego znaczenia – przejrzałem CIĘ, mogę CIĘ zażyć, bo wiem, że wolisz TO zażyć.

2. Słownik wyrazów obcych (prod. lohleq)  – „Jak sama nazwa wskazuje, kawałek jest przepełniony wyrazami zapożyczonymi z obcych języków, lub z obcej popkultury, których często używamy w naszej mowie, nawet o tym nie myśląc. Zakładając, że moja teoria jest trafna, większość ludzi zrozumie cały numer, pomimo tego, że 50% jego tekstu to wyrazy, których nie znajdziemy w słowniku języka polskiego.”

3. Kendall (prod. lohleq)  – „Każdy ma takiego znajomego, którego spotyka po 20 latach między regałami w spożywczaku, albo w randomowym barze i musi słuchać jego niestworzonych historii o dziewczynach, z którymi aktualnie piszę i pięciu biznesach, które właśnie prowadzi. Wszyscy mamy go przed oczami i właśnie o nim jest ten numer. CHCESZ ZARABIAĆ PASYWNIE ONLINE??

4. Hova Skit (prod. @Serafinprod) – „To najstarszy kawałek na mixtapie. Dotyka różnych aspektów, od imprez na których się nie pojawiam, przyjaźni których już nie ma, pieniędzy i sytuacji, które mi się przytrafiły, po moje aktualne życie i sposób w jaki robię muzę.”

5. XL feat. MARTI – „XL rozpoczyna kolejkę trzech numerów dotyczących kobiet, które są ustawione w nieprzypadkowej kolejności. Pokazuje podejście bardziej hedonistyczne, wizualne, bez wczuwania się w aspekt emocjonalny. Myślę jednak, że udział Marti doskonale wyważa i zmiękcza wydźwięk przekazywanych słów, przez co kawałek balansuje pomiędzy byciem o dużej dupie a klasycznym bragga.”

6. Nieszczere dziewczyny (prod. PSR) – „Emocje związane z tym numerem sa inspirowane moim doświadczeniami, ale głównie sytuacja, w której niestety znalazł się mój przyjaciel. Niestety nie pierwszy raz. Skoro zdradę zaczęło się traktować jako sport, w dodatku bardziej popularny niż żużel, to jak na poważnie traktować i jak uwierzyć w miłość? Kawałek opisuje moment, kiedy dochodzimy do wniosku, że nawet nie warto w nią wierzyć, a rada typu „tego kwiatu jest pół światu” traci swoją moc, kiedy „twoje przyjaciółki to – za mną, twoje sąsiadki to – z mną (…)

7. W Tobie się zabujałem (prod. lampart) – „Ostatni z trzech kawałków w tematyce szerzej zahaczającej o płeć przeciwną, zawody, relacje etc. Nie są one ściśle zamknięte w jakiś określony koncept, bo też totalnie nie było takiego zamysłu, co moim zdaniem dodaje każdemu z nich zarówno osobno, jak i jako całokształt naturalności i autentyczności. Każdy numer został nagrany w innym okresie, na innym etapie mojego życia, więc emocje na poszczególnych trackach są przeżywane w danej chwili a nie odtworzone z przeszłości. „W Tobie się zabujałem” jest najświeższym utworem z tych trzech. Nie skłamałbym mówiąc, że jest to typowy lovesong do puszczenia najlepiej w walentynki, ale forma w jakiej został on zamknięty pokazuje (mam nadzieję), że właśnie przeżywam najlepszy czas, o którym mogłem tylko pomarzyć nagrywając „XL” i ,,Nieszczere dziewczyny”.

8. Lohleq Interlude (prod. lohleq) – „Coś kombinowaliśmy z lohleqiem i stwierdziliśmy, że fajne.”

9. Nie znam OSQARA (prod. papablessbeatz) – „Bardzo długa i dziwna historia, której w 80% nie pamiętam, ale pewnego wieczoru obudziłem się w szpitalu w Warszawie i nie byłem przekonany, czy jest rok 2023 czy może 2040 (bez udziały specyfików) Czemu? Prawdopodobnie zbyt bardzo mi na Was zależy :)”

10. Gubię słowa (prod. Bully, @Serafinprod) – „Zawsze zapominałem wszystkiego co było bardziej istotne bądź mniej. Klucze, dokumenty, portfel. Po sytuacji z numeru „Nie znam OSQARA” musiałem to kilkukrotnie pomnożyć. To mój ulubiony kawałek z tego mixtape’u. Chyba, że o którymś zapomniałem…”  

11. Last Call Mixtape (prod. lohleq) – „Pomysł na ten projekt był taki: „Hej, jest październik, mamy parę numerów na dysku, wydajmy mixtape. Na początku listopada”. Z prostej matematyki wyszło, że wokale fajnie by było, gdyby były zamknięte do końca tygodnia. Po tym jak się okazało, że te parę numerów na dysku zachciało mi się robić kompletnie inaczej i w sumie chcę jeszcze zrobić nowe, okazało się, że jest niedziela 23:00. Ostatni kawałek. Na ostatnią chwilę. Na last call. Last call freestyle.”

12. Diamentowy chain (prod. Hubi, SHDØW) – „Numer bardzo dla mnie ważny. O tym, że nie ułatwiam życia osobom, które się o mnie martwią, choć na koniec dnia wszystko co robię dedykuje im. O tym, że są osoby, na których się zawiodłem i osoby, którym oddałbym wszystko.”

13. Chcę być sobą (prod. lohleq) – „Zaczynam to pisać czterdziesty siódmy raz. Ponoć najważniejszy jest pomysł na siebie. Najgorsze w nim jest to, że to nie może być „pomysł”, bo wtedy będziesz przebierańcem. Nie możesz go nie mieć, bo będziesz nudziarzem. Nie możesz też go wymyślić, bo wtedy nie będziesz autentyczny. I dla kogo jest ten pomysł? Dla mnie? Dla tych którzy mnie słuchają? Dla tych, którzy nie słuchają a chciałbym, żeby to robili? Czy dla tych, dla których to nie jest hip hop i to nigdy nie będzie hip hopem? Która grupa zatem ustala czy ten pomysł jest dobry? Jeden powie, że „Chcę być sobą” to najbardziej populistyczny tytuł jaki mogłem wymyślić, a drugi powie, że trafny. Jeden powie, że różowy to kolor, dla „bab”, a drugi, że całkiem mi do twarzy. Ktoś przeczyta Oskar, ktoś Oskuar, a ktoś powie, że w sumie to ,,Q” to podp****lone od innego rapera. Ktoś będzie miał Problem, że może być tylko jeden Oskar, a dla kogoś innego znajdzie się jeszcze jedno miejsce. Na koniec dnia, jak usłyszysz/przeczytasz wszystkie porównania, opinie okazuje się, że Ty sam jesteś pomysłem, który się komuś podoba, albo komuś przeszkadza. Dla niektórych to grafomania, a niektórzy może nigdy nie spojrzeli na to z takiego kąta. Ja sam zrozumiałem to niedawno- pomysł na siebie nie jest najważniejszy. Najważniejszy jesteś Ty w tym pomyśle, a pierwsze zdanie, bez kontekstu jest dla wszystkich, tych którzy się uśmiechną, tych którzy nie zauważą i tych których bardzo to w***wi.

OSQAR to pochodzący z Lubina reprezentant Def Jam Recordings Poland, który swoją muzykę zaczął wydawać na kanale Microphone Killah (obecnie 47movement), aby następnie w 2021 wydać swoją pierwszą EP’ke „Niebo”. Materiał ten pojawił się na kanale kstyka, gdzie zebrał pierwsze pozytywne komentarze. OSQAR od tego czasu regularnie dzieli się swoją twórczością ukazując szeroki wachlarz umiejętności od klasycznych boombapowych numerów po nowe brzmienia. Melodyjny wokal OSQARA mogliśmy również usłyszeć na płycie Oki’ego „PRODUKT47” w utworze „Fresh Water Soda”, który znalazł się w TOP10 najlepszych utworów 2022 wg. newonce.

Zostaw obserwacje strony RapCelownik.pl w Google News

Postaw mi kawę na buycoffee.to

PRZECZYTAJ – Skorup, HK Rufijok, Fryna Entertainment i DJ HWR we wspólnym singlu „Miejskie Legendy”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *